mandag 13. mai 2013

Sommerfuglprosjektet

Igår leste jeg om noen som hadde startet et prosjekt mot kutting. The Butterfly Project. Det handler om at når man har lyst til å kutte tegner man istedet en sommerfugl eller flere der man har lyst til å kutte, og kaller den opp etter noen man er glad i. Eller man får noen man er glad i til å tegne en på seg (da blir sommerfuglene ekstra spesielle). Så om man kutter dreper man sommerfuglen. Målet er å la sommerfuglen(e) blekne av seg selv, målet er å la sommerfuglen leve.

Og jeg synes dette var så fint! Så jeg leste masse om det, blant annet her: http://butterfly-project.tumblr.com/ og det ser ut som om folk i hele verden har fått hjelp på denne måten. Så idag tegnet jeg min egen sommerfugl. Tusjene mine er selvfølgelig ikke vannfaste, så etter en dusj tegnet jeg tre til :)

Jeg la ut bildene på facebook https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151627041731265&set=a.10151627041656265.1073741828.612126264&type=1&theater og  https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151627479291265&set=a.10151627041656265.1073741828.612126264&type=1&theater (skulle gjerne lagt dem ut her også, men jeg har ikke funnet ut hvordan å legge ut bilder enda), som var litt skummelt siden man kan se en del av arrene på bildene, og en del folk fra ungdomsskolen og sånn på vennelista mi kan se det, og jeg lurer på hva de tenker om meg nå.

Anyways, jeg fikk masse "likes" og kommentarer fra folk jeg ikke har mye kontakt med, og det betydde mye. Noen sa at de ville tegne sommerfugler selv, og det ble jeg så glad for å høre. Så hvis du har forvillet deg inn hit, vil du gjøre meg en tjeneste? Legg til linken jeg oppga ovenfor i bloggen din eller på facebook-sida di og hjelp oss som sliter med kutting, hjelp andre som sliter med dette. Og tegn en liten sommerfugl selv, med penn eller tusj eller hva du har for hånden, og send meg bilde på mail :)

Ingen kommentarer: