søndag 5. mai 2013

Det første innlegget på fem år: På gjentatte oppfordringer

Jeg bruker dagene på å telle timer. Timer til dagen er over. Teller minuttene det tar for meg å røyke en røyk. Irriterer meg over serier på tv som varer 22 minutter istedetfor 47 minutter. Jeg bruker dagene på å telle dager siden jeg sist ruset meg. Siden siste sprekk. Det har gått noen dager nå, og jeg holder ut.

Jeg gleder meg til dagen når jeg ikke lenger bare holder ut dagene, men lever dagene.

Hvordan skal jeg kunne ha en blogg? Alt jeg skriver om er at jeg vil ha piller og at jeg enten har det bra eller at alt er jævlig. Jeg skriver ikke om politiske ting. Meninger. Jeg skriver bare dagbok. Eller jeg skriver om mennesker jeg ser i byen på vei til eller fra psykologen. Hvor interessant kan det være for folk å følge? Jeg kan skrive om hvordan det er å ha et rusproblem. Og et hav av psykiske diagnoser. Eller å være snart 30 og bo hos foreldrene sine. Ok, jeg bor ikke hos dem hele tiden, jeg har en leilighet, men det er så ... stille i leiligheten. Det er ikke sant, for de som bor over meg bråker noe helt vanvittig, men inne i leiligheten er det så tom-stille. Jeg kan skrive om hvor mye jeg ser på tv, hvor mange tv-serier jeg følger. Eller om bøkene jeg leser.

Eller jeg kan skrive om drømmen min.

 

Ingen kommentarer: